Advies op maat.
Ondersteuning.
Persoonlijke begeleiding.
We support the quality of working life.

Service Center

Gecentraliseerd
Het gecentraliseerde service center van Ascender/VerzekerdVitaal bestaat uit office management, het secretariaat, project management, account management, en product management. Tezamen verzorgen zij de planning, stroomlijning van processen, productverbeteringen, customer service, en advisering aan opdrachtgevers en cliënten over heel Nederland.

Bereikbaarheid
Per mail: info@ascender.nl voor aanmeldingen/vragen/opmerkingen over Ascender of verzekerdvitaal@ascender.nl voor aanmeldingen/vragen/opmerkingen over VerzekerdVitaal. 
Of bel 030 - 252 27 92​ voor Ascender en 0800-3277378​ voor VerzekerdVitaal.

Gerelateerd nieuws
Recente ontwikkelingen, interviews & ervaringen

Uitnodiging: korte vragenlijst onderzoek ‘Depressie en Werk’ voor mensen met depressieve episoden

15-05-2019

Uit onderzoek van het Trimbos Instituut blijkt dat mensen met depressie vaak moeite hebben om goed aan het werk te blijven. De Depressie Vereniging en Ascender doen onderzoek naar welke randvoorwaarden mensen met depressieve episoden helpen om weer aan het werk te gaan. Ervaring met depressieve episoden? Vul ook de online vragenlijst in!

Lees meer

Bij ING mag personeel lengte vakantie bepalen

23-05-2019

Werknemers van ING mogen voortaan zelf bepalen hoeveel verlof ze opnemen. Het concept van onbeperkt vakantieverlof is overgewaaid uit de Verenigde Staten. Het zijn vooral start-ups en it-bedrijven waar wordt gevochten om schaars jong talent.

Lees meer

Na kanker weer duurzaam aan het werk

23-05-2019

Hoe kun je na kanker weer duurzaam aan het werk? Bij werkgevers komt hier meer aandacht voor. “Dat is goed”, vindt psycholoog Rosalie Koolen die is verbonden aan Ascender. “De effecten van de diagnose en een behandeling werken vaak lang door waardoor iemand niet altijd op volle kracht kan werken.”

Lees meer

Slapeloosheid heeft invloed op functioneren tijdens werk

23-05-2019

Mensen met slaapproblemen ervaren dagelijks belemmeringen in hun werk. Dit blijkt uit nieuwe cijfers uit de Gezondheids- enquête van het CBS. Eén op de vijf Nederlanders heeft last van slapeloosheid; vrouwen vaker dan mannen, ouderen vaker dan jongeren en mensen met hogere inkomens minder vaak dan mensen met lagere inkomens. 

Lees meer

Nieuwe vragenlijst om risico op burn-out te meten

23-05-2019

KU Leuven heeft een vragenlijst ontwikkeld om burn-out vast te stellen en het risico erop te meten. Volgens de onderzoekers is het een wetenschappelijke methode die het probleem in kaart kan brengen.

Lees meer

Negen tips om beter te slapen

23-05-2019

Het Trimbos Instituut geeft in een korte videoboodschap negen tips om beter te slapen. In gesprekken met professionals die te maken hebben met laagopgeleide cliënten met slaapproblemen, kwam naar voren dat dit soort basiskennis vaak  onbekend is bij deze doelgroep. Dit soort informatie kan cliënten soms al enorm helpen om de slaapkwaliteit te verbeteren.

Lees meer

Samenwerking Reaal & Ascender

13-05-2019

Dick Freriks is geinterviewd door Barbara van Reaal Lijfwacht en deelt 5 tips over "hoe je gezond kunt blijven leven en werken".  

Hij beantwoord de vragen en geeft tips vanuit zijn dagelijkse praktijk van de individuele coaching.

Lees meer

Ascender biedt OverbruggingsRoute (naar specialistische GGZ)

18-10-2017

De wachttijden in de specialistische GGZ zijn soms zeer lang en er zijn ook exclusiecriteria, waarmee een geschikte plek vinden een tijd kan duren. In de wachttijd ‘niks doen’ levert zelden vooruitgang op en kan zelfs de problemen verergeren. In afwachting van een behandeling in de specialistische GGZ biedt Ascender haar opdrachtgevers de mogelijkheid cliënten een overbruggingsbehandeling te laten volgen.

Lees meer